Psichologės Ievos rekomendacijos, kaip paruošti vaiką grįžimui į darželį?

Vaiko grįžimas į darželį po karantino – iššūkis tiek vaikui, tiek ir tėvams. Visų pirma, reikėtų tai suvokti ir priimti kaip normalų dalyką, kaip tai darome kiekvienų metų rugsėjo pradžioje. Svarbiausia vaiką supažindinti su tuo, kas jo laukia. O kaip tai padaryti sėkmingai? Pagrindiniai aspektai:

  • Pirmiausiai reikėtų pranešti vaikui, kad jau greitai jis pradės lankyti darželį. Neskubėkite, apgalvokite, kaip tai padarysite. Pranešimas turėtų skambėti pozityviai, tačiau ne perdėtai linksmai, tarsi darželis yra tas pats, kaip žaidimų kambarys. Vaikui nereikia ir per daug informacijos: pasakykite tik tiek, kiek jis gali suvokti pagal savo amžių (pvz., trimečiui: virusas jau mažiau pavojingas, todėl tu ir kiti tavo grupės vaikai jau pradėsite lankyti darželį; su vyresniais galima aptarti ir kiek daugiau, bet palikti erdvę užduoti juos dominančius klausimus yra geriau, nei apipilti pertekline informacija). Venkite vaikui nerimą keliančių frazių: baigėsi tavo katino dienos; mes grįšim į darbą ir tu grįši į savo darbą – darželį; gerai buvo tie du mėnesiai, bet tenka grįžti į realybę ir t. t.
  • Pasidžiaukite kartu su visa šeima, kaip puikiai išgyvenote tokį naują, anksčiau niekada nepatirtą periodą. Prisiminkite, kas buvo sunku, o ką smagaus nuveikėte, ko išmokote ir kt.
  • Aptarkite, ko pasiilgote per karantiną. Tai bus puiki proga prisiminti, kas Jūsų vaikui patinka darželyje.
  • Aptarkite, kas vaiko vaiko laukti darželyje. Jei vaikas papasakos ką nors, kas jam nepatinka, nenurašykite to, kaip nesvarbaus fakto. Jūsų vaikas Jums atsiveria – tai stebuklingas momentas, kurį galite itin naudingai išnaudoti. PAVYZDYS. Sūnus sako, kad X berniukas jo grupėje mušasi, dėl to jis nenori į darželį. Ar norėtumėte, kad Jūsų vaikai mokėtų užjausti kitą žmogų? Jeigu taip, parodykite pavyzdį! – ,,Sūnau, suprantu, kad kito vaiko mušimasis gali sukelti pyktį“ (Šie žodžiai stiprina Jūsų ryšį su vaiku, parodo, kad jį mylite, juo tikite, o ne sumenkinate jo sunkumus). – ,,Ar tau taip ir būna, kai jis mušasi?“, ,,O kaip manai, ką tu gali padaryti, kai jis mušasi?“ (ir čia Jūs galite aptarti, ką daryti įvairiais atvejais). ,,Duoti atgal“ gali pasiūlyti bet kuris tėvas ir bet kuris vaikas gali tai įgyvendinti. Bet pasakyti ,,STOP, man nepatinka, kai taip darai“ ar tiesiog nueiti žaisti kitur gali tik tas vaikas, kuris turi geresnius savikontrolės įgūdžius. O tai pasiūlyti gali tik tas tėvas, kuris pats geba save kontroliuoti.
  • Aptarkite pasikeitusias grupės taisykles: dabar gali tekt matuotis temperatūrą, dažniau plautis rankas, nevaikščioti koridoriais, kad nesusidurtų su kitų grupių vaikais.
  • Grįžimas prie rutinos. Ilgą laiką vaikai laikėsi namų rutinos, tačiau dabar jau reikėtų grįžti prie kuo panašesnio ritmo į tą, kaip vaikas gyvens, pradėjęs lankyti darželį (kada keltis, valgyti, daryti užduotis, miegoti). Tai suteiks jam saugumą, lengvesnį prisitaikymą grįžus į darželį.
  • Empatija vaikui. Nusiteikite, kad bus įvairių emocijų tiek Jums, tiek vaikui. Tačiau tėvai yra tie didieji pagalbininkai, kurie atlaiko vaikų pyktį ir kitas neigiamas emocijas, ne tik jas sugerdami, bet ir nurodydami, kaip tinkamai išlieti. Itin svarbu nepykti ant vaiko ,,atgal“ už tai, kad jis pyksta, yra suirzęs. Didžiausia Jūsų pagalba – priėmimas, leidimas vaikui suvokti, kad viskas gerai, pykti galima ir kartais reikia, tik svarbu jį išreikšti tinkamais būdais. Pvz., pamušti pagalvę, pamėtyti akmenis (ten, kur galima), giliai pakvėpuoti, pažiūrėti per langą, paglostyti gyvūną, pabūti vienam, paverkti ir daug kitų, tereikia atrasti savo.
  • DĖMESIO. Auklėtojos lauks piešinių, kuriuose vaikas pats (mažesnieji kartu su tėvais) bus nupiešęs, ką smagaus, naudingo nuveikė karantino metu. Tai bus priemonė apjungti vaiko namų ir darželio aplinką, kuri taip pat padės jam pasidalinti praėjusio laikotarpio įspūdžiais.